Home Články Crossjet AC92-23 4x4 recenze
Crossjet AC92-23 4x4 recenze PDF Tisk Email
Napsal uživatel Chavier   
Úterý, 22 Červen 2010 19:50

Autor: Chavi

Vytvořeno: 29.července 08

 

Chtěl bych vás seznámil se strojem CROSSJET AC92-23 4x4, který jsem měl 1016.jpg (63822 bajtů)zapůjčený na vyzkoušení.  Sedm hodin provozu  provozu mi snad postačilo k tomu, abych ho mohl představit jeho kladné, ale i záporné vlastnosti.

Novinka: Jedná se o novinku roku 2007 od výrobce Agrostroj Jičín, vycházející z předchozího modelu CROSSJET AC92-20, vylepšena o pohon 4x4. Sekačka: Jedná se o žací, mulčovací stroj, se záběrem 92cm, jednorotorový nůž s volnými břity.  Tato sekačka slouží zejména ke kosení méně udržovaných, zanedbaných a jinou technikou nedostupných travnatých ploch, což je patrné např. z nízkého těžiště, šípových pneu, ochranného rámu, či absence sběrného koše. Bohužel jsem nikde nenašel, zda jde tento stroj užít i k jiným prácím, než jen k sekání. Osobně bych ho doplnil o zadní závěs na malý vozík a dopředu přípravek na ukotvení radlice, či frézy na sníh. Věřím, že by tento stroj v zimním období neměl problém s odklízením sněhu a to díky pohonu 4x4 doplněného o uzávěrku diferenciálu. Vzhled: Zdáli tento stroj vypadá jako autíčko na vysílačku, z blízka jako traktor a přitom to je sekačka. Krásnou červenou barvu kapoty umocňuje neestetický černý kryt baterie mezi světly, který nám hned v úvodu uletěl při přepravě. Kapota navazuje na místo řidiče, který je posazen co nejníže aby se docílilo nižšího těžiště, za ním bezpečnostní rám a kapota krycí motor a z ní vyčnívající hrdlo palivové nádrže o obsahu 12l s mechanickým palivoměrem.   Ovládání: Pojezd přes hydrodynamickou převodovku Tuff Torq  se ovládá pravou pákou u řidiče, není třeba řadit, pouze stačí nasměrovat pákou vpřed, či vzad. Bohužel pákou jde tak ztuha manévrovat, že po chvíli necítíte ruku. Na levé straně řidiče je páka nastavení výšky sekání, stupnice je v mm (40-100mm), čili přesně víte na kolik mm kosíte. Když je páka ve střední poloze, dotýkáte se ji stehnem, což v našem případě po 7h provozu vedlo k modřině. Na pravé straně najdeme pedál brzdy, zatímco na levé je to pedál uzávěrky zadního diferenciálu, kterou využijete až v tom nejtěžším terénu. Volant vybavený kuličkou je z velmi tvrdého plastu, ze stejného jako podlaha, opravdu nepříjemný na omak, asi bych ho později něčím potáhl, i přesto že většinou držíte kuličku volantu, neboť k maximálnímu rejdu je zapotřebí opravdu více otáček. U volantu najdeme spouštěč motoru (12V 30Ah baterie), spínač předních světel a spouštěč kosy, který se zapíná elektromagnetickou spojku. Spuštění kosy je opravdu divoké a vyžaduje nácvik, je zapotřebí mít maximální otáčky motoru a  sníženou kosu z nejvyšší polohy, jinak nůž neroztočíte. Sedadlo je docela pohodlné, dokonce je vybaveno loketními opěrky a  opěrkou hlavy, kterou máte asi v půlce zad. Mysleli i na bezpečnost a stroj vybavili jednobodovým samonavíjejícím pásem, ten je ale upevněn pouze k sedačce, která se volně bez aretace sklápí vpřed, čili pás je zcela zbytečný, nevypadnete sice ze sedačky na bok, ale celý se sedačkou na volant. Sedačka je velmi citlivá a při každém sebemenším nadlehčení hned vypíná motor, dokonce i při aretaci brzdového pedálu, takže není možno nechat motor v chodu bez řidiče na sedadle. Motor:Ten můžu jen pochválit, jedná se o výrobek firmy Briggs & Stratton, typ VANGUARD o výkonu 23Hp, benzínový dvouválec, OHV. Potěšilo mě samostatné táhlo sytiče, oproti většiny sekaček, které mají sytič za nevyšší polohou táhla plynu, kdy startujete hned na nejvyšší otáčky. 4x4: Zpočátku jsem myslel že pohon 4x4 nevyužiji, dlouho jsem vybíral terén, abych použil uzávěrku diferenciálu a měl problém vyjet. Přední kola jsou pohaněná přes hydromotor, přední náprava je opravdu kus, který sklízí můj obdiv. Pohon 4x4 je trvalý.  Přední kola: 16×6,50×8, zadní: 20×10,00×8, šípový vzor, ve spojení s pohonem 4x4 velmi zvyšují průchodnost terénem a  svahovou dostupnost.

Co říci na závěr? Vlastnit přebytečných 230tkč, pozemek ve svahu s vysokou trávou,  určitě bych si tento stroj vybral, i přes jeho malé neduhy, které firma AGS určitě jednou vychytá.

 

LAST_UPDATED2